Boukjes Workshops!

zaterdag 3 februari 2018

Believe in miracles

Hallo allemaal!
Het leuke van Mixed Media vind ik het proces waarin je zomaar ergens begint, geen idee hebt wat het gaat worden en zomaar ergens onderweg begint je pagina steeds meer vorm te krijgen! Voor Pronty Crafts Creators maakte ik deze pagina's in mijn Let Sketch Started boekje en gebruikte daarbij verschillende Pronty stencils.


Breng op twee losse pagina's embossing pasta aan door het stencil Spirograph 470.803.048 


Bewerk met zwarte gesso.


Bewerk de achtergrond met de stencils Gears 470.803.044 en 470.803.045


Gebruik je vingers om nog meer kleuren aan te brengen


Breng ruitjes aan met de metallic wax en het mask stencil Tryptich 470.803.046


Het grote stencil Miracles 470.805.032 was te groot om hier te gebruiken, maar ik vond de tekst wel mooi. 'k Heb de tekst uitgeprint, in strookjes geknipt en bewerkt met Distress Ink. Na het opplakken schaduw gegeven met een pastelpotlood.


Ik besloot de pagina's te gebruiken in mijn Let Sketch Started boekje en sneed de pagina's in stroken.


Stans de gears en het lijstje uit karton en breng zwarte gesso aan, op het lijstje een dikke laag. Verhit met een heatgun, waar veel gesso zit, zal dit wat 'blaren' geven, een leuke manier om textuur te krijgen! Breng met je vingers wat metallic wax aan.


Maak de pagina af met:
-een beetje kleur op het plaatje met Gelatos, uitwrijven met je vingers,
-spetters in de achtergrond met Inka Gold,
-de gears en de bloemetjes,
-ruw de randen van de pagina's en maak een stipjesrand met de Molotow Marker.


We live on a Blue planet
that circles around a Ball
of fire net to a moon that
moves the sea and you
don't believe in miracles?


Gebruikte (used) stencils Pronty:
-Spirograph 470.803.048
-Gears 470.803.044
-Gears 470.803.045
-Tryptich 470.803.046
-Miracles 470.805.032


Stap ook in het avontuur van de Mixed Media, ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren! Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!