Boukjes Workshops!

vrijdag 7 oktober 2016

Imagination at work

Hoe starten jullie een Art Journal pagina? Heb je al een plan in je hoofd of begin je gewoon? Het enige wat ik wist bij deze pagina was dat ik met PanPastel wilde werken... en ben dus gewoon maar ergens begonnen.Soms weet je gelijk wat de volgende stap moet zijn, soms loop je even weg of doe je eerst wat anders en als je dan terug komt, zie je het wel... 

Ik neem je stap voor stap mee.


naar dit resultaat:



-Bewerk je pagina met gesso, ik heb het hier eerst opgebracht met een paletmes.
-Strooi met PanPastel in de nog natte gesso (in mijn vorige post heb ik de techniek 'strooien met PanPastel uitgelegd, kijk maar hier) en veeg dit uit met je vingers.
*Turquoise 580.5
*Turquoise Shade 580.3


-Bewerk de achtergrond met de volgende kleuren en een sponsje.
*Bright Yellow Green 680.5
*Phthalo Green 620.5
*Turquoise 580.5
Fixeer het geheel
(toch nog even schilderstape over het midden geplakt, is een beetje kwetsbaar zo)


-Breng met paletmes Light molding paste aan door een stencil. Meestal is het mooi als je dit op een aantal plekken op je pagina terug laat komen.


-Druk je stencil in de Versamark en maak zo afdrukken op je achtergrond.
-Bewerk dit met PanPastel en sponsje. (op de foto klikken is groter) Ook dit laat je een paar keer terug komen, gebruik dezelfde kleuren als in de achtergrond.


-Zoek een aantal lichte dessinpapiertjes en maak hier een stapeltje van.
-Ik heb de rechthoek gekreukeld, even met Versamark eroverheen gewreven en toen met een sponsje PanPastel bewerkt. Het hart heb ik uitgeknipt, de randen met Versamark en PanPastel bewerkt.
-Niet het stapeltje aan elkaar als je tevreden bent over de compositie.


-Spuit water op je craftsheet en strooi PanPastel Silver 920.5 erbij, maak met een kwast hiermee spetters. Doe hetzelfde met Black Coarse Pearl Medium 014 Droog met een heatgun.
-Schrijf met een Molotow Marker Signal Black de tekst.


-Hmm, ik mis nog wat accenten, toch nog wat zwarts erbij. Naaigaren, een tandwiel (bewerkt met zwart en een beetje groen) en chevron streepjes erbij gedaan.


-en tot slot nog een paar blingsteentjes en roze lovertjes erbij geplakt.


Wat leuk dat je tot zover hebt meegekeken, tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

Rimmie zei

Ziet er gaaf uit! Ik heb me hier nog nooit aan durven wagen, maar zoals ik mezelf ken, begin ik vaak gewoon ergens aan en dan word het vanzelf iets en soms is een nachtje slaap nodig om het tot een goed einde te brengen!

Groetjes

Rimmie

Crealientje zei

Hoi Boukje,
Leuk om te zien hoe je het maakt.
Ik heb hier zelf niet zo veel mee.
Vind de kleuren heel mooi.
Fijn weekend!
Groetjes Crealientje.