Boukjes Workshops!

zaterdag 12 oktober 2013

Kerstboompjes en Studio Light

Ik ging met de houten kerstboompjes van Creabest aan de slag in combinatie met de Vintage Christmas Line van Studio Light. Alle onderdelen krijg je los aangeleverd, dus handig om te bewerken en daarna in elkaar te zetten.


Werkbeschrijving:
-Bewerk alle onderdelen met witte gesso, ik gebruikte hiervoor de handige sponsjes uit de winkel.
-Beplak de boompjes en sterren met dessinpapier. Dit gaat prima als je het boompje of de ster met potlood aftekent op de achterkant van je papier. Plak vast met Tacky Glue en schuur de randen, zodat het witte tevoorschijn komt (en het papier mooi passend maakt)
-Stans veel hulstblaadjes en bewerk ze met Pan Pastel Bright Yellow Green Shade 680.3 en Permanent Green Ex. Dark 640.1 (zie foto)


-Plak de blaadjes dakpansgewijs met foamtape op de kerstboom, begin aan de onderkant (zie foto)


-Onderaan plaatste ik een gehaakte sneeuwster naar patroon uit Eline's Winterhuis boek met daarop een diecut uit het stansvel van Studio Light. Het sterretje bewerkte ik met Viva Modellier creme Burgundy. 
-Met Scrappersfloss knoopte ik de belletjes boven vast.


Detailfoto:


-Het grootste kerstboompje bestempelde ik met bruine Stazon. 
-Ook hier komen de hulstblaadjes, de belletjes en de sterretjes terug.
-Om de stam draaide ik bolletjeslint.


-Bij het kleinste boompje plaatste ik het lieve Forever Friends beertje, gestempeld op kraft en ingekleurd met Pan Pastel. Ook hier zie je de hulstblaadjes, de belletjes en de sterretjes weer terug, zodat ze allemaal bij elkaar passen.


Lief hè?


En hier nog een keer op een rij...


Gebruikte materialen Creabest:
-Stansvel 362 Vintage Line Christmas,
-Viva Decor stempelset met een swirl,

en verder:
-Bolletjeslint creme Action,
-Belletjes en sterretjes Action.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

5 opmerkingen:

Annemarie zei

Prachtig mooi gemaakt!!! Het staat zo sfeervol bijelkaar.
Groeten Annemarie

Doris knippenenplakken zei

Leuk gedaan heel mooi en heel leuke creatie.
Groetjes Doris

Mar Knutsel zei

Wat een leuke kerstboompjes,staat straks vast gezellig in huis.

Groetjes Marian

Kitty zei

Geweldige boompjes Boukje!

Doutzen zei

Hoi Boukje,
Wat ziet dat er ontzettend leuk uit.
Je bent echt lekker bezig zeg!
Dat boekje vind ik ook erg mooi.
Liefs, Doutzen