Boukjes Workshops!

zaterdag 30 maart 2013

Verjaardagskalender

Vorige week zaterdag hadden we een cropdag bij Anneke. Zoals gewoonlijk had Anneke een leuk project voor ons voorbereid, daarvan een beschrijving gemaakt, zodat iedereen daarmee aan de slag kon. Deze keer hebben we een verjaardagskalender gemaakt. Het lukte mij niet om de hele kalender bij Anneke af te maken, dat heb ik thuis nog gedaan.


Als basis gebruikten we een stuk karton van 17,5 x 30 cm. bewerkt met gesso. Ik heb het papier van Prima Marketing Annalee gebruikt om mijn kalender aan te kleden. Met een zoekvenstertje heb ik de mooie stukjes uit het papier gezocht en zo alle maanden een plaatje gegeven.


Daarna de kalenderbladen zelf nog een beetje bewerkt met stempels, inkt en Pan Pastel en een paar accenten aangebracht.


Bij de maand december nog Stampendous Shabby white embossing enamel gebruikt voor een extra feestelijk effect.


Alle maanden op een rijtje...


Het is wat moeilijk om mooie foto's te maken van zoveel bladen, maar zo heb je even een indruk.


De clip op de voorkant was eigenlijk niet sterk genoeg om alle bladen te dragen. 'k Heb nu drie maanden aan de clip hangen en voor de andere bladen heb ik aan de achterkant van de kalender een pocket gemaakt, waar je die in kunt bewaren. 


Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

6 opmerkingen:

Erica ♥ zei

Wat een prachtig project, jeetje wat
heb je dat mooi gemaakt zeg, daar
zul je veel plezier van hebben !
De details en kleuren zijn echt
super ☺

Een gezellig (paas/knutsel)weekend gewenst ☺
Lieve grtjsss Erica xox
heidebloempjuh.blogspot.nl

Anoniem zei

Wat een mooi project ! Erg origineel ! En dat vakje op de achterkant vind ik echt een heel slim idee !
Groetjes Berdien

lenywim35 zei

Hi Boukje,
Wat een prachtig project. Daar heb je jaren plezier van.
Ik heb eens een kalender gemaakt met pergamano plaatjes.Hij hing in de badkamer. NOOIT moeten doen, Dat pergamano ging krullen en werd slap en dan weer hard. Ging zelfs scheuren. Zonde he?
Dus al jaren geleden de papierbak ingegaan.
Hiervan heb je vast veel langer plezier. Ik had hem eigenlijk moeten la en lamineren.
Ideetje?
fijne Paasdagen en groetjes leny w

M@risk@ zei

Weer zo'n prachtig project, hele mooie mooie kleuren. Fijn paasweekend.

Sandra1968 zei

Heel erg mooi geworden!

Jeanette zei

De kalender is erg mooi geworden Boukje. Goed idee van de envelop aan de achterkant.

Groetjes Jeanette