Boukjes Workshops!

zaterdag 12 januari 2013

Dress labels en needle book

Voor Creabest lekker gespeeld met de Tim Holtz Haberdashery stempelset, een kraftlabel en een manilla label als basis en toen ik de 'needle book' stempel op het zakje stempelde vond ik dat wel leuk om te gebruiken voor een naald en draadpakketje...


Voor deze roze versie 'dress' gebruikte ik een manilla tag #8, stempelde met bruine stazon de paspop. Die wilde ik graag aankleden, dus op een extra afdrukje een hemdje getekend, uitgeknipt en uit dessinpapier geknipt. Het witte kant kleurde ik bij met Distress Ink Victorian Velvet en Worn Lipstick, aan de bovenkant met een rijgsteekje gerimpeld, het strookje tule ook met een rijgsteekje gerimpeld, maar met tape onder het kant geplakt. Door naast de paspop kleine gaatjes te maken heb ik de draden van het rokje aan de achterkant vastgeknoopt. In de achtergrond heb ik gedeeltes van de stempels afgedrukt mbv. Distress Markers, gesponst met Victorian Velvet, Worn Lipstick en Wheathered Wood en met een masker en Molding paste de swirl aangebracht, mooi effect, zo fijntjes!


Voor de groene versie 'costume' was het kraft label het uitgangspunt, na het tule jurkje bleef ik hierin wat hangen, uiteindelijk allemaal naaispulletjes erbij gezocht. De achtergrond en ook het kant heb ik bewerkt met Distress Ink Bundled Sage en Pine Needles. Het schaartje is van Marianne Design, heb ik uit zilverkarton gestanst en een beetje oud gemaakt met stempelinkt. De veiligheidsspeldjes en het touwtje komen van gekochte kleding.


En dan het zakje nog...

 

 Om een kledinglabel heb ik wat vilt en jute geplakt, zodat je er spelden in kunt steken. Alvast een knoop en draad erbij gedaan en het schaartje hangt aan het labeltje.


De ronde stempels uit de set zijn ook erg leuk om klosjes van te maken!


Gebruikte materialen Creabest:
-Tim Holtz haberdashery CMS105,
-Tim Holtz Little labels CMS120,
-Tim Holtz Idea-ology chitchat Seasonal,
-Maya Road Vintage wood mini Ruler,
*Victorian Velvet,
*Worn Lipstick,
*Bundled Sage,
*Pine Needles,
*Worn Lipstick,
*Broken China,
*Picket Fence.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!



17 opmerkingen:

Corry zei

Hoi Boukje
Wat heb je er weer wat moois van gemaakt en dat schaartje, wat leuk.
Ik wens je een fijn weekend
Groetjes corry

Jetty zei

Ik vind dit schitterend. Lekker kliederen met inkt enzo, heerlijk.

Anita's blog zei

Mooi gedaan. Erg leuk!
gr Anita

Wendy zei

Wauw prachtig

Els zei

Dit is weer zo bijzonder mooi bij elkaar gemaakt. Zo schattig al die bijzondere kaartjes erbij.
Groetjes, Els

Anoniem zei

Leuk, leuk !! Origineel dat je de stempels aangekleed heb. En dat zakje is super zeg !
Groetjes Berdien

PS: Je bent een oplettende lezer, 2012 op mijn blog moet inderdaad 2013 zijn :-) Macht der gewoonte hè :-)

corryskaart zei

hoi boukje
wat een gave tags/labels zo stuk voor stuk juweeltjes!
groetjes van corry

Klaske zei

wat een prachtig setje zo Boukje, helemaal Boukje-style met Timmies producten!

Mariëtte zei

Dit ziet er super uit. groetjes Mariëtte

Jacquelien zei

Ik vind ze beide erg mooi! Je hebt van de groene ook een mooi geheel gemaakt zo met naald, draad en knoopje erbij, super!

Trijntje zei

Wat prachtig Baukje.Heel leuk die tagsdie je hebt gemaakt. Leuk met de materialen. die je hebt gebruikkt. Groeten Trijntje

Jann-will zei

Baukje wat schattig al

Kitty zei

Ooo Boukje, wat prachtig toch weer!

Erica ♥ zei

Je tags zien er allemaal heel leuk
en gezellig uit :)

Fijne en gezellige zondag :)
Lieve groetjes Erica xox ☼

Sophie zei

Wow! Wunderschöne Tags und herrliche Arbeiten.

froebelsternchen zei

AMAZING Artwork!

Margreet zei

Erg mooi die labels en dat zakje!
Precies mijn ding!

groetjes, Margreet