Boukjes Workshops!

maandag 11 juni 2012

Zelfgemaakte bloemen, mannenkaartje en masker met Pan Pastels

Sinds ik mijn Pan Pastels heb, ben ik vaak aan het proberen wat ik er nog meer mee kan...

Creabest heeft nieuwe stempels, de clearstamps Borders is zo leuk om te gebruiken!
Je stempelt met Versamark op je label en poetst er overheen met Pan Pastels. De achtergrond van Butterflies Are Free bewerkte ik op een stukje Straw cardstock en plakte ik op het label. Daarop de tekst en de spetters. De vlinder is ook op een stukje Straw gestempeld met Versamark en daarna bewerkt met Pan Pastels, de vleugels weer iets lichter gemaakt met een gummetje.


Tip: Je hebt soms van die bloemen, een beetje bont en vaak niet de goede kleur... Ik heb ze hier bewerkt met Pan Pastels en natgespoten met (zelfgemaakte) Glimmermist. De brad was zwart en net te donker, die heb ik in de Versamark gedrukt en ook bewerkt met Pan Pastels (permanent Red en Raw Umber) Zelfs het witte kant en mijn fibers/draad heb ik oranje gemaakt met mijn Pan Pastels, zo leuk om de dingen bijpassend te kunnen maken! 


Gebruikte materialen Creabest:
-Versamark,
-Hampton Art Stamps Cling Butterflies Are Free,
-Personal Impressions Clearstamp set Borders,
-Fiskars All Years Greetings,
-Prima Flowers #11 Essentials,
-Pan Pastels Diarylide Yellow, Permanent Red, Raw Umber,
Kaisercraft Kant White,


Ook dit mannenkaartje maakte ik met Pan Pastels. In de kraft achtergrond stempelde ik met Versamark de tekststempel en de vogel en poetste daarna met Pan Pastels Raw Umber, Black en Ultra Marine Blue. Daarna verder bewerkt met de spetterstempel en een template met honingraten en witte Pan Pastel. De blauwe spetters maakte ik met wat Perfect Pearls, gemengd met water. De tekst zit op een nestabilitie van grijsboard, wat door de embos is gehaald en bewerkt met Pan Pastels.


Op het oogje nog even een Pearl Maker zwart stipje...


Gebruikte materialen Creabest:
-Tekst in de achtergrond: Personal Impressions Love That Binds,
-tekststempel friday StudioG, in de winkel bij de kassa,
-Pan Pastels Raw Umber, Black, Ultramarine Blue, Titanium White,
-Mini Punchinella masker.



En nog een probeersel!
'k Was aan het spelen met een Mistable Mask en Pan Pastels. Door steeds de mask een stukje op te schuiven en andere kleuren te gebruiken, krijg je dit patroon. Om het niet uit te vegen, heb ik de kaart ingespoten met haarlak. Simpel kaartje, maar ik wilde even de mogelijkheid laten zien.


Gebruikte materialen Creabest:
-Hampton Art Stamps Cling Vintagage Portraits,
-Pan Pastels Permanent Red, Magenta, Raw Umber, Diarylide Yellow.
-Fiskars All Years Greetings.

6 opmerkingen:

Esther zei

Super mooi weer, vooral die eerste vind ik prachtig. Heerlijk he dat kliederen ;-)

Maia zei

Echt heel erg mooi dat experimenteren van je!
Die eerste is prachtig vooral de kleuren ook!
De vogelkaart zo leuk met die glimmerspettertjes en de laatste ook heel mooi met de roze bloem als accent.
Fijne week
Groetjes Maia

Gerdine zei

Wat een mooie tag! En die laatste techniek die je laat zien is ook mooi! Maar ja, dat is het mannenkaartje ook. Leuke projecten dus!

Mariƫtte zei

Prachtig en heel apart!
Groetjes mariette

Annemiek zei

Wat een prachtige creatie's. Ik ken het principe van de Pan Pastels niet, maar het geeft een erg mooi resultaat zo te zien.

Jane zei

Dat mannenkaartje vind ik echt heel mooi.