Boukjes Workshops!

maandag 23 april 2012

Tri Shutter Card For Baby

Laatst had ik een prachtig prijsje gewonnen, daar wilde ik natuurlijk iets mee doen. Met een patroon uit het tijdschrift 'Workshops magazine' van Kaisercraft, wat we op het forumweekend hadden gekregen heb ik een Tri Shutter Card gemaakt.


De werkbeschrijving was in het Engels, maar het komt hier op neer:
-Neem een stuk cardstock van 12" x 5 1/2" inch.
 
-Leg je cardstock horizontaal op je scoreboard en ril op 2", 4", 8" en 10" , dit zijn de vouwlijnen van boven naar beneden op de kaart (Tip: Zelf vind ik het mooier om het middengedeelte niet te vouwen van de 2" en de 10" inch lijn, het middengedeelte van links en rechts hoef je nl. niet te vouwen.)
-Draai je cardstock en snij op 1 1/2" van de kant tussen de vouwlijnen van 2" en 10" (de eerste en de laatste vouwlijn)

-Doe dit ook aan de andere lange zijde. Je hebt nu een snijlijn boven en één onder, zie de foto hieronder.

-De onder en bovenrand begin je links op de eerste vouwlijn naar achteren te vouwen, het middenstuk gaat precies andersom. Kijk naar de foto, dan is het vast wel duidelijk...


Als je het nu in elkaar gaat vouwen, sluit de kaart


tot kaartformaat...


De kaart heeft niet zoveel nodig, zorg dat alle vlakjes qua papier bij elkaar passen. Op de voorkant heb ik een babyplaatje uit het mooie Graphic 45 Little Darlings Collection gehaald en als een schilderijtje opgeplakt. De bloemetjes zijn van een ponsje, ingeknipt en opgebold.
Papier is van Graphic 45 en Marianne Design, net als de blaadjes en de teksstempel.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

14 opmerkingen:

mieke zei

Ontzettend mooi !!!
Bedankt voor het patroontje.

Mieke

Wieke van Keulen zei

Prachtig, ook je kaart met ster een blogje terug vind ik erg mooi. Mijn complimenten. Groet, Wieke

Lianne Raateland-Steenvoorden zei

PRACHTIG!

Jolanda zei

mooi hoor . .

Linda Visser - van der Velden zei

Hele mooie kaart!

Irma zei

Oh wat een schttig kaartje hb je gemaakt. De vellen liggen hier ook te wachten , maar ben even druk met Marianne Design.
Je stoere jongens kaart mag er trouwens ook zijn.
Groetjes Irma

Manon zei

werkelijk waar prachtig zeg !!! maar heb je nou inches of centmeters gebruikt ? Gr. Manon

Oeneke zei

Mooie kaart, ik heb dit model ook al eens gemaakt. Hij blijft leuk om te maken

Wendy zei

Heel mooi

Groetjes Wendy

jacqueline zei

Prachtig zeg, wat een ontzettend mooie kleuren....echt een schitterend en lief kaartje.
Ik heb ooit eens zo een kaartje gemaakt en ik weet nog dat het heeel veel meetwerk was wahaha.

Groetjes Jacqueline

leonenkarin.blogspot.com zei

Hoi Boukje,

Wat leuk dat je volger bent geworden van mijn blog: Welkom! Ik hoop dat we veel inspiratie kunnen delen :D
En ach.... wat een schatje!! Ik vind deze kaartindeling erg mooi. Ik heb 'm ook op mijn lijstje staan (wat niet hihi). Ik hoop elkaar snel weer te "zien"! Groetjes, Karin

Epie zei

Schitterende kaart hoor , Boukje .
Weekendgroetjes van Epie.

Maia zei

Dit is ook een super leuk modelletje!
Ik heb het wel ergens ooit gezien maar nog nooit gemaakt.
Die sla ik op mijn to do lijstje op.
Wat een mooi schattig papier is dat toch van graphic,heel mooie combinatie!
Groetjes Maia

Sandra1968 zei

Een schitterende kaart!