Boukjes Workshops!

donderdag 22 december 2011

Kerstster/ kerstkaartje

Deze vond ik zo leuk, die moest ik even proberen! Je maakt deze kerstster/kaart van gevouwen vierkantjes!
Op het SNN forum had Marja (Mima) deze kaartjes gemaakt en uitgelegd hoe ze het deed. Helaas heeft ze momenteel geen blog, dus ik kan niet verwijzen, maar mocht van haar de foto's wel gebruiken...

Dichtgevouwen past het in een envelop. Op de achterkant van het label staat nog Prettige Feestdagen en ruimte voor een boodschapje...

Schuif de kraal naar boven en vouw het boekje helemaal open, zodat de kanten elkaar weer raken. Dan schuif je de kraal weer terug, zodat de ster blijft zitten.


Door dubbelzijdig papier te gebruiken, ziet het er van alle kanten leuk uit!


Werkbeschrijving:

Neem 5 vierkanten van dubbelzijdig dessinpapier (Basicgrey Nordic Holiday). Ik heb gebruik gemaakt van het scoreboard en heb 3'' inches gedaan (is dan ietsie meer dan 8 cm.)
Al die vierkantjes vouw je het rechte kruis, omdraaien en dan één schuine vouw, zie onderstaande tekening:

Vouw je vierkantje in elkaar tot een dubbel vierkant. Pak hiervoor je vierkantjes vast en duw de schuine punten ertussen, zodat je vierkantjes boven komen. Als je dat klaar hebt, ziet het eruit zoals op de tekening hieronder:



Plak de 5 vierkantjes tegen elkaar.
Neem twee extra vierkantjes, zo groot als de buitenkanten. (bij mij de groene met rode ster)Plak eerst het lintje en bedek dan met het extra vierkantje, zo blijft het lintje vastzitten.
Let op: Ik heb hiervoor eerst heb bovenlabel klaargemaakt, de uiteinden van de lintjes door de kraal gehaald, nu hoef je alleen je uiteinden van de lintjes aan de basis vast te plakken.
Schuif je kraal naar beneden.


Gebruikte materialen van Creabest:
-Papier Basicgrey Nordic Holiday,
-Mini tags & labels,
-Bloemetje,
-Mini brad Earth Tones,
-Blaadjes als in de herfststans Tim Holtz.


Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

14 opmerkingen:

Margot zei

dat ziet er prachtig uit! gaaf gedaan!

Bizzy @ home zei

Een prachtige ster zeg, ga ik volgend jaar maar eens proberen denk ik....
Fijne feestdagen Boukje samen met je gezin,
lieve groet, Renny

Juliette zei

Wat een prachtige ster! Hoe kom je aan die leuke papieren labels? Maak je die zelf of zijn die ergens te koop?
Fijne feestdagen!
Liefs Juliette

Anoniem zei

Hoi Boukje, wat een geweldig leuk idee zeg die ster. Ik ga hem zeker een keer maken. Gezellige dagen.
Groetjes, Jacqueline

Marcita zei

Die is leuk!!

Marjan zei

Oooohhhh is dat alles;) Hij is leuk! En zeker iets om te pinnen:) Moet me daar volgende week maar eens in verdiepen

Dora zei

Wat is die gaaf zeg, dank je wel!

Sandra1968 zei

Heel erg leuk!

jacqueline zei

Prachtig zeg, wie weet dat ik hem ook nog wel een keer ga maken, bedankt voor het delen.
Hele fijne dagen gewenst.

Groetjes Jacqueline

Maia zei

Wat een leuk idee, ga het ook eens uitproberen.
Ik wens jullie hele fijne kerstdagen toe!
groetjes Maia

Splashes of Pink and Mint zei

Tjeetje, dat ziet er best wel ingewikkeld uit! Maar het is wel een supergaaf kaartje zo!
Ik wens je nog een hele fijne 2e kerstdag!!!!Groetjes Elly

mums zei

Wat een superleuke ster! Die ga ik onthouden!
groetjes, Maaike

Scrappiness zei

wat gaaf zeg! Ik maak eigenlijk nooit (kerst)kaarten maar hier zou ik me misschien aan kunnen wagen....dank je wel voor de duidelijke uitleg!

Ellen zei

Haha, beter laat dan nooi.(een jaar na datum). Kwam toevallig deze leuke kerststerkaart tegen na wat googelen en ga hem zeker ook een keertje maken... Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Groetjes Ellen