Boukjes Workshops!

vrijdag 8 januari 2010

Deze kaartjes kan ik nu wel laten zien. Ik had ze ingestuurd voor de Cards Only, maar ze zijn er niet ingekomen. Mijn winterwanten staan wel in het magazine (helaas op de kop) en de beschrijving van zelfgemaakte 'Flowersoft'.

Kaartje ‘I love snow’ (13x13 cm.)
Voor de achtergrond een stuk fotopapier bewerken met alcoholinkt. Dit is dubbel gemat met aan de onderste mat een tabje. Hierop is de rub on geplaatst.
De Magnolia is ingekleurd met Distress Ink en Gelly Rolls pennen.
Doe houtlijm op een strookje papier waar je Flower soft snow wilt hebben en strooi het magisch sneeuwpoeder erop. Spuit dit gelijk na met een minimister met water.
Tip: In plaats van water kun je ook Glimmermist spuiten voor een kleurtje, ook dit geeft een leuk effect!
De ijsster is gemaakt van de blaadjespons en een Starburst.

Gebruikte materialen:
Magnolia, Distress Ink, Sakura Gelly Rolls, fotopapier, alcoholinkt Denim, Pesto, Mixative Silver en Blending Solution, pons ‘Frond’ van Martha Stewart, Starburst MC Gill, strassteentje, rub on Melissa Frances.



Kaartje ‘Thinking of you’ (formaat 15x8cm.)


Houd de voorkant van de kaart korter. Pons de randen. Kleur en distress de stempelafdrukken. De bloemetjes zijn gemaakt met zelfgemaakte Flowersoft.


Hier kun je de zelfgemaakte 'Flowersoft' goed zien bij de bloemetjes:
Meng in een kommetje een beetje water met inkt, bv. Shadowpaint. Als de kleur goed is, strooi je hier wat magisch sneeuwpoeder bij. Leuk om te zien, hoe dit in één keer verandert in Flower Soft! Roer het even door en laat het helemaal drogen. De structuur lijkt nu een beetje op rendiermos.

Gebruikte materialen:
Randpons Martha Stewart, Magnolia, Derwent kleurpotloden en Distress Ink, takje MC Gill, rub on Melissa Frances, tule, lintje, pin, zelfgemaakte flowersoft.




Bewaardoosje en fotolijstje
Deze doos om Kerst-en Nieuwjaarskaarten in te bewaren heb ik ook gemaakt.
Truike heeft ze op de site gezet in een pdf bestand. Ze staan bij de 'Download Monday' van maandag 21 december, kijk maar hier!



En ook het fotolijstje vind je daar. Gemaakt van een appelprikker van de Action!



Lang verhaal, maar ik wilde het toch graag even laten zien.
Tot de volgende keer!

9 opmerkingen:

Manon zei

Ten eerste zonde dat je werkje op z'n kop is gepresenteerd. Maar vind het wel een erg leuk idee.
De rest wat je hebt gemaakt. WAANZINNIG!

groetjes Manon

Karin zei

Boukje, Ik vind je creaties geweldig mooi geworden. Ook je de wanten in de Cards Only!

Gr. Karin

Lenet zei

ik heb de cards only nog niet gezien , maar je onderste twee werkstukken wel op de site. had niet gezien dat ze van jou waren .
Ik vind ze prachtig!

Charlotte zei

Wat een prachtige dingen heb je gemaakt Boukje! Ik ga van de week meteen even op zoek naar de Cards Only... ;)

Fijn weekend!

xxx

Dora zei

Ze zijn weer schitterend de kaarten en de projecten, dat met de flowersoft wil ik ook weleens proberen erg leuk!

Wiebine zei

Prachtig kaartendoosje heb je gemaakt Boukje en die prikker van de Action is ook al zo leuk. Ik had 'm gekocht voor m'n zwager voor Sinterklaas, hij heeft hem gewoon puur natuur in de tuin hangen, ben ik helemaal vergeten er één voor mezelf te halen, zonde, want ik heb ze nu niet meer gezien.
groetjes,
Wiebine

Splashes of Pink and Mint zei

Ik ben gek op zulke lange verhalen, zeker als er zoveel moois te zien is! Wat een leuk spul die sneeuw, had er nog nooit van gehoord! Die appelprikker vind ik helemaal geweldig leuk! En ach, aan de ene kant zonde als het op z'n kop afgedrukt is, maar aan de andere kant valt het nu misschien wel extra op! Ach, zo moet je het maar weer positief bekijken!
Nog een fijn weekend!!!

Anoniem zei

Hoi Boukje ik vind ze allemaal prachtig,heb op mijn gemakje alles een paar keer zitten te bekijken,fijne avond en voor morge een hele fijne zondag,groetjes Joke.

Milnie zei

jeetje wat ontzettend mooie dingen heb je gemaakt Boukje! er jammer dat het 1e kaartje niet geplaatst is, hij is namelijk prachtig!!! Vind je wanten ook erg leuk en de rest ook!!!

liefs